Kierownictwo zespołu BMW Sauber, obecnie trzeciej siły w F1 przyznało, że nie ma szans na włączenie się w walkę o zwycięstwa w drugiej części sezonu, gdyż przewaga Ferrari i McLarena jest po prostu za duża.
BMW planuje w dalszym ciągu rozwijać bolid, tak aby zbliżyć się osiągami do dwóch najlepszych teamów. Walkę z nimi niemiecki zespół planuje podjąć najwcześniej w przyszłym sezonie.Mario Theissen powiedział:
„Oni są przed nami przynajmniej tak daleko, jak byli na początku sezonu. Różnica prawie się nie zmieniła.”
„Na szybkich torach jesteśmy bliżej, jednak na wolniejszych nasza strata jest większa. Dla mnie ważnym jest, aby utrzymywać naszą stratę do nich przynajmniej na tym samym poziomie, ponieważ to są obecnie dwa najsilniejsze zespoły i jeżeli będziemy rozwijać się tak szybko jak oni, osiągniemy najwyższe cele, jakie aktualnie możemy dosięgnąć. Potem, przez zimę, będziemy mogli wykonać kolejny krok.”
Polak jeżdżący w barwach BMW również uważa, że jego zespół powinien nie skupiać się tak bardzo na walce z Ferrari i McLarenem, gdyż tuż za BMW jest groźniejszy rywal- Renault, które ostatnio znacznie zmniejszyło stratę do teamu Polaka.
„Według mnie nasza strata do Ferrari i McLarena nie zmienia się tak bardzo. Wszystko zależy od tego gdzie startujemy, na Magny-Cours byliśmy bliżej nich, a tu, na Silverstone, nasza strata była większa. Musimy uważać, ponieważ do nas zbliża się Renault. Są dość blisko. Staramy się patrzeć w przód, rozwijać, ale musimy uważać, gdyż znajdujące się za nami Renault to nasz najbliższy rywal w walce o pozycję w mistrzostwach.”
10.07.2007 02:03
0
"nasza stara jest większa" - rozłożyło mnie to. dobreeee!:D
10.07.2007 02:13
0
Gdzie, nie ma czegoś takiego :P (literki mi sie zamieniły miejscami, sorry :) )
10.07.2007 07:42
0
Wypowiedz Roberta ze strony f1 technical: "I really don't care if I'm ahead of my team mate or not. I have to be ahead of all the other drivers. Obviously, if I can achieve that I'm automatically ahead of my team mate." I tak trzymaj Robert :)
10.07.2007 09:01
0
realnie chłopaki patrzą.....martwi mnie tylko stwierdzenie - że najwcześniej w przyszłym sezonie - kurde to kiedy?? za dwa lata? za 3? Robert nam się zestarzeje.........zmartwiłem się trochę....;-(
10.07.2007 09:02
0
Renault, które ostatnio znacznie zmniejszyło stratę do teamu Polaka. KIEDY ?!??!!?!??! Chyba tylko podczas Indianapolis !
10.07.2007 09:16
0
Koledzy gdzie można obejżeć relacje z testów? jeśli oczywiście można?
10.07.2007 09:29
0
W zimie będziemy robić plany budowy dróg... plany budowy dróg, powtarzam jeszcze raz, plany budowy dróg.
10.07.2007 09:30
0
Panowie widzial ktos z Was ostatnie dwa okrazenia na silverstone ale z ujecia walki Felipe z Robertem? Na polsacie nie pokazali a podobno Felipe probowal wlasnie na ostatnim lub przedostatnim okrazeniu ostro przyatakowac roberta
10.07.2007 09:33
0
marlowe: chyba nikt tego nie widzial w tv, bo realizatorzy postanowili pokazac jak ham macha raczka do kibicow
10.07.2007 09:35
0
dexter: niestety, nie obejrzymy sobie testow
10.07.2007 09:36
0
Robert ostatnio wypowiadał się pochlebnie o bolidzie. Mówi że w końcu "ma balans". Czy myślicie że to zasługa tego nowego "nosa" który znajduje się nad pokrywą silnika BMW od Francji?Z profilu wygląda to obrzydliwie ale na f1.com piszą iż pozwala to lepiej wykorzystać strumień powietrza na tylnym skrzydle. Może jest to też powód dla którego BMW znowu odskoczył od Renault którym to wydawało się że już się "zbliżyli" do BMW.
10.07.2007 09:36
0
BMW to dobry team .KUB i tak nie ma szans na zajecie miejsca w teamie Maclarena lub Ferrari ,nierealne. Nalezy miec nadzieje ze niemcy dopracuja bolid na miare mozliwosci Roberta a my niecierpliwi kibice bedziemy nie raz cieszyc sie z jego sukcesow .Mocno w to wierze i pozdrawiam wszyskich
10.07.2007 09:43
0
Disi: byc moze jest to zasluga nowego nosa. Wiecej powietrza idzie na podwozie do dyfuzora i jest lepszy docisk. Ponadto Theissen powiedzial, ze Robert ma juz opanowane bridgstony i wyraznie zmienil styl jazdy. Czuje sie na nich coraz lepiej
10.07.2007 10:24
0
BMW ma mocny silnik i na szybkich torach to widac. Ale gdy trzeba samochod ustawic na krete fragmenty to odstaje. Po prostu przelozenia w tej nowoczesnej oraz problemogennej skrzyni nie sa jeszcze tym czym powinny byc. W sprawie aerodynamiki tez jeszcze siedza w tyle za Ferrari i McLarenem. Watpie czy kiedykolwiek dorownaja wiadacej dwojce.
10.07.2007 10:25
0
i o to chodzi - ale jak bolidem nie dojdą czołówki w 2008 to niech Roberto ich opuści i 2009 będą rozsady to może lepszy team go weźmie? a realizatow Angilk dał dupy czekając aż mu Hamil łaskawie do mety dojedzi - nuda i flaki z olejem......
10.07.2007 10:36
0
no realizator spieprzyl, i powinien jakies konsekwencje tego poniesc, bo watpie zeby nawet anglikow obchodzilo machanie reka hamiltona podczas gdy massa walczyl o czwarta pozycje... przeciez to byl jeden z ciekawszych i najbardziej widowiskowych fragmentow tego wyscigu, a tamten pajac pokazal 30 sekund jazdy hamiltona do mety po pustym torze... :/
10.07.2007 10:39
0
Panowie widzial ktos z Was ostatnie dwa okrazenia na silverstone ale z ujecia walki Felipe z Robertem? Na polsacie nie pokazali a podobno Felipe probowal wlasnie na ostatnim lub przedostatnim okrazeniu ostro przyatakowac roberta
10.07.2007 10:41
0
Kayo: Renault naprawdę się poprawiło w stosunku do tego co było na początku sezonu szczególnie Kovalainen zaczął lepiej jeździć. A co do przejścia Roberta do lepszego teamu to może być ciężko bo na chwilę obecną są tylko dwa takie zespoły i oba mają już świetnych kierowców.
10.07.2007 10:58
0
To ja powiem pare słów od siebie : W F1 jest jedna podstawowa jak nie najważniejsza sprawa... Trzeba wiedzieć jak to się dzieje, że zespół notuje zwyżkę formy lub spadek jej. Moim zdaniem BMW ma zaplecze w mechanikach , inżynierach, iż daliby radę powalczyć z Ferrari i McLarenem ale ! Oni chcą wiedzieć skąd biorą sie kolejne trafne decyzje w sprawie bolidu. Honda - rok temu 4 zespół w generalce teraz ? Przepraszam za stwierdzenie "zamiatają", Ferrari sezon 2006 pierwsza część słaba ale był ktoś taki jak Ros Brown i Michael Schumacher którzy uspokoili team wzieli się w garść, a później sami już wiecie ile zabrakło ( Interlagos :) ). Przepraszam, że odejde od tematu ale, gdyby nie MSC nie przeszedł do Ferrari z Benetonu, włoski zespół nadal by gubił śruby , nakrętki itp. Zgadnijcie dlaczego taka małą zagadka :P. Kończąc Niemcy wiedzą co robią ;) A Robert jest ich skarbem bo on nie jest tylko kierowcą a kimś w stylu inżyniera za kierownicą :)
10.07.2007 10:59
0
Chyba, żeby Kubica był zamiast Alonso w McLarenie, w co jednak wątpie.
10.07.2007 11:20
0
pamiętajcie też o tym, że o dużej przewadze Ferrari i MacLaren nad BMW zadecydowało też to, że BMW na początku było awaryjne, a oni nie. Jestem pod wrażeniem formy tych teamów
10.07.2007 11:21
0
A ja bym się nad tym zastanowił. Dlaczego Alonso tyle rozmawia z Mario T. ? Pamiętacie tą pięść na Indianapolis ? Ron Dennis pamięta...
10.07.2007 11:44
0
Uważam, że wielkim sukcesem dla zespołu BMW będzie utrzymanie trzeciej pozycji. W porównaniu z rokiem ubiegłym zrobili ogromny krok do przodu. Obecnie Ferrari i McLaren są dwie klasy wyżej, jednak w F1 układ sił może się szybko zmienić. Nie sądzę, aby Renault było w stanie na poważnie im zagrozić. Przy (większej) odrobinie szczęścia powinni zdobyć przynajmniej jedno podium (BMW). Póki co, w normalnych warunkach, trzeba liczyć, że w wyścigu uda się pokonać przynajmniej jednego kierowcę z "wielkiej trójki".
10.07.2007 11:44
0
*czwórki oczywiscie :)
10.07.2007 11:48
0
Morte: swiete slowa... Na potwierdzenie Twojej opinii, ze trzeba skad sie biora kolejne trafne decyzje w sprawie bolidu, przytocze krotka wypowiedz Franka Derniego, ktory pracowal dla Williamsa i Benettona: "Niektore teamy maja szybki samochod, ale poniewaz nie wiedza, dlaczego tak sie stalo, nie potrafia tego powtorzyc w nastepnym sezonie".
10.07.2007 11:51
0
miedzy "trzeba" i "skad" wstawcie slowo "wiedziec" :)
10.07.2007 11:56
0
Hm ciekawe czy ktoś odpowie na moją zagadkę :P Wegles: przedstawiłeś świetną osobę bo mało jest ludzi w F1 tak naprawdę wiedzących jak wygrywać.
10.07.2007 11:58
0
Morte: Dernie uwaza, ze takich jest obecnie na swiecie 3 lub 4 :)
10.07.2007 11:59
0
A i przepraszam za wszelkie moje literówki.
10.07.2007 12:00
0
co do zagadki, odpowiedz brzmi: bo MSC dla ferrari byl wtedy takim samym skarbem, jakim obecnie dla bmw jest KUB :))
10.07.2007 12:01
0
Ta i czerwony zespół ma ich najwięcej. Mały paradkos świetnych inżynierów miała Honda :P a tu puf ni ma...
10.07.2007 12:02
0
Zła odpowiedź :P
10.07.2007 12:07
0
to niech inni zgaduja :)
10.07.2007 12:09
0
Moim zdaniem bardzo dobrze, że Robert jeździ w BMW, pozwala mu to na osiąganie wyników bardzo dobrych jak na początek kariery w F1(nie rujnując swojej psychiki, moim zdaniem L.Ham w kolejnych sezonach się trochę rozczaruje co zaowocuje spadkiem jego formy). Po za tym nie trzeba być fachowcem żeby wiedzieć że Bmw w tym sezonie konsekwętnie trzyma się planu w zbieraniu doświadczenia, które ma zamiar wykorzystać w przyszłych latach (znając potencjał BMW) nie mam żadnych wątpliwości, że będzie miażdżył konkurencję. Porównując takie ferrari(ponad 50 lat na padoku) a bmw (2 lata) bmw zasługuje na uznanie. Denerwują mnie słowa typu dajcie Kubicy maklarena(pamiętajcie, że mógł jeździć w red bull albo renault) puki co w jednym teamie może być dwóch kierowców a chętnych jest wielu nawet do takiego tolo roso.
10.07.2007 12:10
0
Trzeba się cieszyć, że wogóle Robert jest w F1.
10.07.2007 12:11
0
racja
10.07.2007 12:12
0
Kubica jako jedyny z BMW Sauber zasiadzie w bolidzie we wszystkich 3dniach na testach w Belgii :)
10.07.2007 12:14
0
Morte: a moze Ty odpowiesz na swoja zagadke :)
10.07.2007 12:21
0
MSC dał jeden warunek. Bez spełnienia jego żądania nie przejdzie do Ferrari. Drobna podpowiedź ;p
10.07.2007 13:07
0
Nie ma czegoś takiego jak nieograniczony rozwój. Gdzieś są te granice dla aero, silnika, skrzyni biegów, itd., których nie da się przekroczyć. A im bliżej tej granicy, tym ciężej, dlatego postępy BMW w stosunku do liderów należy uznać za umiarkowane. To po Reanult widać na czym polega porządny postęp - w tym tępie, to za dwa, trzy wyścigi dogonią Saubera, a pod koniec będą im machać na do widzenia. Mimo tej mojej krytyki, wierzę w BMW, tym bardziej, że niektóre dziedziny rozwoju są "zamrożone" i można się skupić na szybkim przybliżeniu się do granic technologicznych. Czekam na F1.08 i cieszę się, że Kubik wylądował w BMW-Sauber!!!
10.07.2007 13:09
0
Morte, to ty nie zdradzaj nam tutaj odpowiedzi, tylko zaproponuj spykerowi, niech sypną 5 tys, a ty im wytłumaczysz wszystko, ok? dam ci nr konta, na meila, bo przecież za pomysł chcę prowizję;> gdzieś tak 50%. pzdr
10.07.2007 13:46
0
myślę, że to was zainteresuje. aktualne wyniki z testów w spa: 1 MAS 1'48.521 31- 2 KUB 1'48.921 29- 3 HAM 1'48.981 25- 4 LIU 1'49.889 24- 5 COU 1'50.219 10- 6 RSC 1'50.380 18- 7 KLI 1'50.589 18- 8 PIQ 1'50.610 13- 9 VDG 1'50.771 28- 10 ROSB 1'50.881 22- 11 ROSS 1'51.595 15-
10.07.2007 13:48
0
olsza; pewnie, ze tak! A skad to masz?
10.07.2007 13:49
0
0.o Kubica 2 potwierdza sie dobra dyspozycja :P a wracajac do poprzdnich komentarzy Niemiecki zespol z polakiem w bolidzie niezla parka :P Ktorz by pomyslal w wojne ze niemcy z polakami beda tak dobrze zyli :P
10.07.2007 13:50
0
sporo szperam po zagranicznych stronkach, forach i wszystko co możliwe:)
10.07.2007 13:50
0
a) dał warunek by jakiś inny zespół zatrudnił Ralfa - bo mu żebrze o miejsce w F1 mimo iż cienki jest... b) będzie jeździł w ferrari aż dotąd jak jakiś Polak zacznie cały sezon w F1 (Polak?!? - przecież to nierealne...) ;-) c) przyniesie do ferrari oprzyrządowanie do zakręcania śrubek z benetona - bo beneton lepiej przykręcał śrubki.... d) będą mu płacili 100 mln USD rocznie i zatrudnią go po zakończeniu kariery kierowcy...... e) coś innego....;-)
10.07.2007 13:52
0
Niech zgadne morte: jeśli miał przejść MSC musieli w "pakiecie" wziąść Brawn'a na głównego inżyniera (a prócz tego parę innych osób z którymi MSC był związany w bennetonie min. słynnego ostatnio Nigel'a Stepney'a) ??
10.07.2007 13:58
0
Ale Robert wyscignal hamiltona ale on wciarz depcze po pietach polakowi :( Chcial bym zeby Polak w tym sezonie pojechal tak pieknie albo tak fartownie ( oczywiscie nie zycze zle innym kierowcom )ze by zajal ktores miejsce z podium i oczywiscie zeby Ferrari wyscignelo maclarena :P
10.07.2007 14:02
0
olsza - super!
10.07.2007 14:36
0
Licze ze BMW jak najszybciej zrobi postepy i zacznie wygrywac z najsilniejszymi! Racja jakby zaczal tak odrazu wygrywac jak Hamilton to twierdzil by ze jest najlepszy i nie musi nic poprawiac a jeszcze ta presja! A tak stopniowo rozwija swoja kariere ! Bravo Robert ! Cieszmy sie ze go mamy !
10.07.2007 14:43
0
Właśnie mam pytanie do admina, czemu w wykazie testów na tej stronie nie ma dzisiejszego dnia ?. Natomiast jutro widnieje test w Barcelonie. Jesli się oriętuję to wszystkie zespoły są w Belgii
10.07.2007 14:43
0
najnowsza trójka na testach. widać, że robert ostro pracuje. 42 rundy już na koncie. 1 Felipe Massa 1:47.586 (39) - 2 Ralf Schumacher 1:47.878 (37) - 3 Robert Kubica 1:48.22 (42) -
10.07.2007 14:58
0
olsza nie badz taki podaj stronke gdzie to sprawdzasz :P
10.07.2007 15:17
0
olsza - super!!
10.07.2007 15:27
0
Panowie zapraszam na forum formuły1.pl do tematu testy. Tam można na bierząco podyskutować o obecnych testach na torze Spa. http://f1forum.formula1.pl/
10.07.2007 15:29
0
Przepraszam powinno być Panie i Panowie :-)
10.07.2007 15:30
0
Olsza, dawaj na bieżąco !!!!
10.07.2007 15:46
0
dzięki walerus. aktualnie: 1 Lewis Hamilton 1:46.581 (45) - 2 Felipe Massa 1:47.586 + 1.005 (39) - 3 Ralf Schumacher 1:47.878 + 1.297 (37)
10.07.2007 16:01
0
Olsza, gdzie to można sprawdzać?
10.07.2007 16:07
0
Olszo, uchyl nam tego rąbka tajemnicy, złotko ty nasze....No nie daj się długo prosić...
10.07.2007 16:08
0
nie wiem czemu ale nie chce dodawać adresu strony www. nie mam pojęcia czemu.
10.07.2007 16:11
0
http://www.f1today.nl/
10.07.2007 16:12
0
ok dodałem skróconą nazwę strony. bezpośredniego adresu nie chciał dodawać.
10.07.2007 16:30
0
dzięki Olsza, podają z opóźnieniem i tylko pierwszą trójkę, ale i tak dzięki za uprzejmość !!!
10.07.2007 16:55
0
olsza - super!!! ;-)
10.07.2007 17:12
0
Panowie administratorzy strony - według mojej rachuby Robert Kubica zdobył dotychczas 22, a nie 23 punkty ;)
10.07.2007 18:21
0
mysle ze renault po protsu s**e
10.07.2007 20:25
0
Tommykrk zgadł sry, że tak późno ;P co do "ograniczonych" możliwości aero. Jeżeli ma się sztab ludzi umiejący szukać dziurba dziureczek , malutenkich luk w zakazach FIA to żaden problem :P Renault buduje bolid na przyszły sezon takie jest moje zdanie. Jeszcze była sprawa na temat możliwości przejścia Roberta do innego teamu. Alonso podpadł i to mocno Dennisowi , Massa jeździ jak pistolet, w Reanult była by szansza gdyby Nelsinio jeszcze poczekał a Fisico poszedł na emeryture ( przepraszam sympatyków tego kierowcy ale on jest przeciętny... )
10.07.2007 21:20
0
Krys - z tymi planami dróg to chyba wiesz co trzeba zrobić ?! Przy robieniu planów " MACHNIJCIE KILKA KRESEK WIĘCEJ " he hi ha ;-)
10.07.2007 22:47
0
Jak zwykle profesjonalizm w każdym calu- to mi się podoba w BMW. Zapraszam na www.bmwsauber.republika.pl
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się